2010-10-16 Dhole -> Namche Bazaar

Wcześnie rano wyszliśmy w kierunku Namche. Najpierw było strome zejście z 4100m na 3600m do Phortse Thanga, gdzie zrobiliśmy sobie krótki postój a później strome podejście na około 4000m. Gdy wchodzimy na szczyt zaczyna padać. Pozostałą drogę idziemy w deszczu. Plecak mamy przemoczony pomimo nałożonego pokrowca. W Namche jesteśmy o 13:00. O tej samej godzinie miał lecieć film Himalaya w Liquid Coctail Bar, ale od naszej ostatniej wizyty zmienili repertuar. Został tylko Into Thin Air, który widzieliśmy będąc tu wcześniej.

Tragarze oraz jaki niosące towary.

Przez dwa tygodnie nie jedliśmy mięsa i mamy na nie dużą ochotę, dlatego w hotelu zamawiamy sobie schabowe. Spotkaliśmy też Polaków, którzy przyjechali do Nepalu na 16 dniowy trekking EBC + Gokyo, ale musieli czekać cztery dni na przelot do Lukli z powodu złej pogody. Z braku czasu musieli zrezygnować z EBC a wciąż nie byli pewni, czy uda się im dotrzeć do Gokyo, albo przynajmniej zobaczyć Himalaje w dobrej pogodzie.