2010-10-05 Namche Bazaar -> Tengboche

Zgodnie z planem ustalonym już w Kathmandu mieliśmy dzisiaj iść z Namche Bazaar do Dhole (na Gokyo Trail), ale posłuchaliśmy kilku przewodników i postanowiliśmy najpierw iść na EBC a później na Gokyo. Podobno taka kolejność jest dużo lepsza dla aklimatyzacji. Zamówiliśmy śniadanie na 6:30, ale pojawiło się dopiero pół godziny później. Pierwsza część trasy była łatwa. Później musieliśmy zejść na około 3200m i długim, stromym podejściem wspiąć się na 3800m do Tengboche. Jednak podejście było łatwiejsze niż wczoraj.

Zdjęcia z drogi do Tengboche.

Do Tengboche dochodzimy około południa a później jemy obiad. Po 14:00 przychodzą chmury i robi się bardzo zimno. Tengboche składa się jedynie z pięciu hoteli i ładnego, dużego klasztoru buddyjskiego, w którym można przyglądać się modlitwom mnichów. Cała miejscowość leży na nieosłoniętym szczycie, a najwyżej położony był nasz hotel. Z tych dwóch powodów nocleg w Tengboche był jednym z najzimniejszych na całym trekkingu.