2006-08-04, piątek, Trujillo->Chan Chan->Tumbes (km 12090)

O 6:00 dojeżdżamy do Trujillo. W nocy źle spaliśmy, bo siedzenia były niewygodne i jesteśmy trochę zmęczeni. W tym mieście nie ma głównego dworca autobusowego, tylko każda firma ma swój dworzec. Jedziemy taksówką na dworzec Emtrafesy, gdzie kupujemy bilet na wieczorny autobus do Tumbes i zostawiamy plecaki. Następnie idziemy na busik do Chan-Chan. Zostajemy wysadzeni na peryferiach miasta. Stąd idzie się około 20 minut do ruin Chan-Chan. Problem w tym, że wyczytaliśmy o kilku napadach na turystów na tej drodze. Nasz przewodnik sugeruje, żeby iść do ruin w grupie, ale jest dopiero 9:00 i nie ma turystów. Nie chcemy ryzykować, więc decydujemy się na taksówkę. Taksówkarz proponuje nam circuto turistico. Propozycja jest ciekawa, ponieważ oprócz Chan-Chan zwiedzimy także Huaca El Dragon (Arco Iris), Huaca La Esmeralda i muzeum, które rozmieszczone są w dużej odległości od siebie. Targujemy się do dobrej ceny i jedziemy zwiedzać. Huaca El Dragon ma ciekawe płaskorzeźby. Huaca La Esmeralda jest bardzo zniszczona i nieciekawa. Muzeum jest całkiem ciekawe, szczególnie naczynia używane przez lud Chan-Chan. Pomimo tego, że ludy Chan-Chan i Moche żyły przed Inkami wydaje się, że miały bardziej zaawansowaną kulturę. Na końcu jedziemy do Chan-Chan, w którym główną atrakcją jest Pałac Tschudi. Z pałacu zostały tylko mury około metra wysokości, dzięki którym możemy jednak sobie wyobrazić jak pałac wyglądał za jego dni świetności. Około południa taksówkarz zostawia nas w miejscu, z którego zaczynaliśmy.

Zdjęcia z Arco Iris i Pałac Tschudi (Chan Chan).

Wracamy do centrum Trujillo, gdzie idziemy na busik do Huaca de la Luna (Piramida Księżyca). Jest to piramida, która do niedawna była przykryta piaskami pustyni. Leży na peryferiach miasta, ale w innej części niż Chan-Chan. W piramidzie zachowały się ciekawe, kolorowe malowidła ścienne. W pobliżu jest także Huaca del Sol (Piramida Słońca), która jest zamknięta dla turystów.

Zdjęcia z Huaca de la Luna.

Po powrocie do centrum idziemy na obiad i odpoczywamy w cieniu pomnika na Plaza Mayor (rynku). W pobliżu studenci rysują akwarelami widok na katedrę. O 19:00 wyjeżdżamy autobusem do Tumbes.