12.08.2005, piątek, Bergville->Eshowe (km 2500)

Rano wstajemy i jedziemy do Royal Natal Park (nazwany na cześć królowej angielskiej, która odwiedziła ten park). Dzisiaj cały dzień spędzimy w górach. Mamy do wyboru kilkanaście ścieżek od 2h do 14h. Wybieramy trasę na 5h, która się bardzo ciekawie zapowiada. Szczególnie interesuje nas punkt widokowy na Amphiteatre, który jest tu najsławniejszą górą. Na początku trasa jest łatwa, po drodze oglądamy Tiger Falls. Jednak po dwóch godzinach zaczyna się prawie pionowe podejście pod The Crack. Trzeba wchodzić po skałach, czasami po łańcuchach lub drabinkach. Tras wspinaczkowych jest tak dużo, że trudno spotkać innych turystów. Do tej pory spotkaliśmy tylko dwóch. Męczącej wspinaczka na The Crack kończy się wspaniałym punktem widokowym na Drakensberg i na Amphiteatre. Jest tu bardzo zimno z powodu wysokości i wiatru. Dodatkowo okazuje się, że jesteśmy na górze, dookoła której są same pionowe podejścia. Zastanawiamy się jak zejdziemy z tej góry. Szlak prowadzi nas do zejścia, które znowu jest pionowe (z łańcuchami i drabinkami). Schodzimy bardzo ostrożnie, bo jest ślisko. Spotykamy następnych turystów, którym radzimy, aby się pospieszyli, bo przed nimi długa droga a w zimie dzień jest krótki. Pod wieczór wyjeżdżamy z Royal Natal Park i kierujemy się do stolicy Zululandu (buszmenów), czyli Eshowe.

Zdjęcia z Royal Natal Park (na pierwszym widać w tle Amphiteatre).